انعکاس آینه دل

خاطرات وسروده ها و دلنوشته های عکاس

انعکاس آینه دل

خاطرات وسروده ها و دلنوشته های عکاس

شعری برای دخترم

                                     

              سلام بر همه عزیزان

                                                            

                  

                                     

 

امروز دخترم خیلی اصرار کرد شعری برای سرود گروهشان

 

بمناسبت 22 بهمن بسرایم حتی مجبورم کرد شعر را با آهنگش

 

براش بخونم خدا بخیر کنه تو یه روز اینا چطور میخوان یه

 

سرود را با آهنگش درست وحسابی بخونند واجرا کنند اون زمونا

 

ما چند هفته ای طول میکشید یه سرود را تمرین کنیم وبعد

 

اجراش کنیم

 

به هر حال بد ندیدم شعر جدید را تو وبلاگم بگذارم

 

تا از نظرات ارزشمندتون هم استفاده کنم

 

درزمستان بی امان بودیم

 

زیر شلاق وضربه های ستم

 

زندگی زیریوغ استعمار

 

کرده بود روی مهربانی کم

 

 

ابرها تیره بود وبی باران

 

غرق در خونشده تن یاران

 

چهره هامان شکسته ازغصه

 

سینه پر کینه از ستمکاران

 

 

صبر در جانمان بود لبریز

 

خشم از جام دل شده سرریز

 

دستها مشت گشته از غیرت

 

مردی آمد نهیب زد برخیز

 

 

وقت رفتن بسوی آزادیست

 

وقت بیداری و سر افرازیست

 

وقت فریاد بر علیه ستم

 

وقت یک دل شدن هم آوازیست

 

 

مردم شهر متحد گشتند

 

چهره ظلم واژگون کردند

 

کشته دادند با سر افرازی

 

تخت زور را سرنگون کردند

 

 

نور بر آسمان شب تابید

 

در زمستان کنون بهار آمد

 

مردمان در هوای استقلال

 

دیو  رفت ودوباره یار آمد

 

 

بیست ودوم بهمن آمد

 

روز آزادی وطن آمد

 

روز پیروزی وسر افرازی

 

روز گریه اهرمن آمد

 

نوشته شده توسط

 

م   ع   ر

 

شعری برای زخمه

 

 

 

خوب جرات کردم وایندفعه یه شعر اینجا گذاشتم این شعر را تقدیم

 

 مدیر وبلاگ وزین زخمه کردم . این شعر

 

رادر استقبال از ترانه ایی که در وبلاگ زخمه بود سرودم

 

البته سعی کردم اشکالاتشو تا اونجا که به نظر میرسه بر طرف کنم

 

وحالا رسما منتشرش میکنم

 

امیدوارم منو از نظراتتون بی بهره نگذارید

 

 یا حق

 

سوگند که حرف عاشقانه

 

برتار تو میزند جوانه

 

گفتار بلند وشور مستی

 

در شعر تو میدهد نشانه

 

فریاد غم شکوفه برخاست

 

ای سینه چاک این زمانه

 

ای خاطر عاشقانه من

 

سوگند مخور به این بهانه

 

عشق است چراغ هستی من

 

ای باغ وبهشت جاودانه

 

رویای تو همنشین من بود

 

از روز ازل در این ترانه

 

ای قاب شکسته در دل من

 

ای نغمه سوز وغمگنانه

 

یک لحظه کنار منظر چشم

 

بنگر به نگاه دلبرانه

 

ای مهر فروز وهستی من

 

ای آتش سبز این کرانه

 

برخیز که وقت شعر گفتن

 

در نیمه شبی ست محرمانه

 

آن لحظه که دلشکسته بودم

 

با حال وهوای عاشقانه

 

می شست غبار خستگی را

 

رامین به محبتی یگانه